2 Jan 2013

Kuala Selangor - Bahagian Kelima

* Pasar Pasir Penambang *


Lepas pekena CENDOL DURIAN BORHAN tadi, aku suruh Mr.Lee drive ke Pasar Pasir Penambang yang femes ngan seafood mentah segar. Geram betol aku tengok seafood yang dijual kat situ, gemuk-gemuk dan segar sihat sejahtera. Harga pun ok la berpatutan. Aku langsung tak pandang ikan, hanya fokus pada udang, ketam dan sotong sajerk.. 







Kat sini korang boleh request tambah ais ngan peniaga kedai masa korang nak bayar tuh. Lepas beli seafood yang aku nak, terus beli icebox kecik, rm5 jer…


Sotong 400gram - RM8.00

 Sotong wajib dimasak goreng tepung la !!

Udang 600 gram - RM27.00

Buttermilk prawn, bukan masak lemak okey.. hahahaha !!

Baki udang yang ada aku masak tomyam..

Ketam 3 eko - RM17.60

Ketam sweet sour... Kuah dia pekat sebab dah bercampur ngan telur ketam tuh.. Wallawey, berjejer liur aku !!


Bersambung....


5 Juta Kengkawan Dah Komen:

[-suziey-] said...

beso giler sotong n udang tu..tp style butter prawn tu xmenarik la..kalau dpt yg telur rambu2 tu lg sedap wei..hehe..

Zura Lee said...

klu butterprawn yg berambu cm kat kedai idok le ai reti nak buatnyer puan suziey oii.. heheeheh

alialisa said...

wah zura..berjalan sakan noo. cendol borhan is really a superlicious to try on lah kan. tapi bab pasir penambang plus soppin lauk mentah tu..sangat jeles..harus repeat ok!!..nice pic...air liur leleh leleh okkk hahahhah

.: iEyLa :. said...

besarnye sotong tu kak...
alorhh...sure dh abis kan kak..

Zura Lee said...

Kolin : Bukan harus, tapi WAJIB WAJIB WAJIB repeat.. Juling mata nk pilih seafood tuh...

iEyla : mmg besor sotong tuh.. trus akak insaf ngan kekuasaan Allah (eh tetiba !!)

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :