7 Aug 2012

Pantai Bagan Lalang (ii)


22 Julai 2012 (Ahad) - Dalam kul 4 lebih, Encik Lee suruh siapkan anak-anak, nak gi jenjalan katanya.. Klo dah petang-petang cmni jenjalan, kompom-kompom la bukak poser kt luar terus. Aku ingat nk ajak dia gi Bagan Lalang jer, tapi risau kot-kot dia tknk pegi, so aku diamkan je.. Aku cakap tkde idea nk gi jalan kat mana. Encik Lee drive lalu kot highway tepi Stesen Komuter Serdang, aku syak dia nk bawak kitorang jenjalan kt Putrajaya cm biasa, rupanye tak. Sampai simpang UPM, dia amik jalan masuk highway PLUS.. Aku pun buat-buat tanyer, "Bie nak bawak kitorang jenjalan ke Nilai ker ?", dia cakap ha'ah...

Sampai je kt Nilai, Encik Lee drive terus tak berhenti pun. Rupa-rupanya dia nk bawak kitorang g Bagan Lalang.. Waah, ada chemistry plk aku ngn Encik Lee aritu, heheeheh.. Anak-anak plk tido sepanjang perjalanan...





 

Dekat-dekat kul 7 gitu, aku tanya "kita nak bukak poser kt mana ni Bie..?". Encik Lee cadangkan try makan kt kedai yang dekat ngn tempat kitorang parking tuh, Restoren Senandung Malam namanya. Aku dah cuak gile kot-kot meja dah tkde yang kosong sebab klo bulan poser cmni mesti la org booking terlebih dahulu, bukan main terjah je cm kitorang nih. Alhamdulillah ada meja untuk kami 4 beranak yang comey-comey ni.




 Kuah pencicah, klo cicah ikan rasa tak best, tp klo wat cicah sotong tepung rasa sedap plk, heran ni...

Ikan pari bakar, nampak je merah menyala tapi tak pedas pun, selamat untuk askar-askar kecikku makan
 
 Sup sayur untuk Encik Lee dan anak-anak

 Lauk wajib - Sotong Goreng Tepung, rupa tk semengah tap sedap sangat !!

Udang Masak Sweet Sour, tp pedas siot, ape pun tetap sedap !!


 

6 Juta Kengkawan Dah Komen:

Mak Lagenda said...

Mak pernah mkn kat area situ but bukan kat restoran tu lah. Restoran yg dekat dgn tempat jualan hasil nelayan yg x jauh dr situ.

mmg sedap dan berbaloi2..

Zura said...

yg tu rasanye pernah try jgk... lg dkt ngn pantai kan mak...

Mak Lagenda said...

ha ah..dokek giler dgn laut. Restorannya menganjur ke laut gitu.

P/s: pasal follower mak tu kan,mmg problem la Zura or mana2 kwn lain nk follow. Tapi selain follow,leh simpan link mak kat blog zura nih. (mcm bloglist yg mak buat tuh. Leh listkan blog2 yg kita suka baca dan kita pun b;eh tauklu blog tu ada update)

Hihihi

TS said...

nice view kak... :)
selamat hari raye

Zura said...

tima kasey iEyla, slmt ari raya jgk...

Somerville Paving Contractors said...

Nice post thanks ffor sharing

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :