7 Feb 2013

Holiday Inn, Melaka (Bhgn 1)

1 Februari hingga 3 Februari 2013 department kitorang (Engineering Department) mengadakan Network and Security Workshop untuk beberapa staff Network Division daripada Jabatan Akauntan Negara Malaysia HQ. Lokasi yang bos aku pilih ialah Holiday Inn, Melaka. 

Aku ingat taknak pegi sebab takde orang jaga anak-anak aku nanti. Mr.Lee pun tak boleh balik KL sebab lagi seminggu dah nak cuti raya Cina. Hujung-hujung cerita, Rubi sudi jadi bibik nak tengokkan anak-anak aku sepanjang perjalanan pegi balik Melaka tu nanti. Pastu kitorang bergilir-gilir la masuk seminar tu.

Seawal kul 11 pagi kitorang bertolak dari umah aku. Aku tak excited mana pun nak gi Melaka sebab last time pegi cuti raya Cina 2012 aritu kitorang dah cover sume tempat best kat sana.. Boleh baca kat SINI

Dalam kul 1 lebih kitorang sampai Melaka. Jalan agak jem sebab masa tu lunch hour, pastu kebetulan pulak time orang baru balik sembahyang Jumaat. 

Excited aku dapat drive kat jalanraya Melaka. Dulu datang Mr.Lee je yang jadik drebar.. Rubi belum pernah gi tempat-tempat best kat Melaka nih, so aku bawak dia pusing-pusing kat Bandar Hilir. Lagipun nak gi Holiday Inn memang kena lalu Bandar Hilir pun. Singgah makan Asam Pedas Tetel kat Medan Samudera, depan Muzium Kapal tuh. Pastu terus check-in hotel.

Asalnya aku share bilik dengan Hanan, tapi Hanan bawak family dia, so aku share bilik ni dengan Rubi.

Bilik air yang agak luas

See-tru shower. Sebbaik dalam bilik air..

Ashraaf ngan Afieq yang rasmikan shower ni dulu.. Hiihihihihih !!.. Ada dua pilihan, shower yg pegang, satu lagi shower yang melekat kt atas siling tuh... Boleh fefeeling mandi ujan...

 Toiletries yang disediakan...

 Tea and coffee maker facilities termasuk mini fridge

 Wardrobe dia beso.. Ada dua pasang jubah mandi.. Trus aku pakai, langsung tak pandang dah kat baju tido dalam luggage.. Rubi pulak sampai ke sudah tak pakai.. Dalam wardrobe ni ada iron, ironboard, safety box ngan extra pillow..

 Setiap katil ada bantal yang berlainan jenis. Aku pilih katil yang ada bantal firm. Hihihihih...

Memandangkan aku ni ibu mithali lagi solehah, maka aku request satu extra bed untuk anak-anak aku. Sebab tu aku pilih katil tepi ni, senang nk letak extra bed tuh...

 Extra bed came with extra toiletries, tuala ngan slipa...

 Ada gak kemudahan tenet, tapi....

 Kena bayar ruponye !!!!.. Ingatkan hotel mahal camni tenet free, cess !! Baik aku guna internet mobile kat henfon aku jerk...

 View daripada bilik kitorang.. Nampak la Selat Melaka.. Sebbaik kompeni bayar, merasa la dok bilik yang ada pemandangan laut...

 Anak sapo la yang mandi tengah-tengah panas rembang camni...

Lepas dinner kitorang masuk dalam bilik meeting untuk sessi training Network and Security tu.. Sebbaik la hubby Zah sudi jagakan anak-anak aku, boleh la aku ngan Rubi masuk training serentak. Tak perlu nak wat giliran. Tima kasey to hubby Zah.. (mesti dia pening pale jaga dua hero aku ngan hero dorang lagi)


1 Juta Kengkawan Dah Komen:

TS said...

hambooiii...training merangkap bercuti kekdahnye,...

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :