6 Jul 2012

Kuching - Sri Aman - Kuching (Hari Kelima)

11/05/12 (Jumaat) - Memandangkan keje kt JANM Sri Aman dh settle, kitorg decide nk blk Kuching arini, klo tunggu lama-lama pong tkde benda best nk wat kt sini, walaupun ikotkan jadual PM tu kitorg blk Kuching ari Sabtu. Semlm dh mntk keizinan Yeop utk blk Kuching, dia tk kesah as long as keje kt Sri Aman tkde isu berbangkit. Yeyyy !!!

Masa nk check out, bdk frontdesk tanya sumthing “kamu @#$^*())&^@@!VGHEW@@# ?”… aku ternganga tktau nk jwb ape… Then dtg bos dia “kamu mau balik ari ini..?”… Ooo baru aku tau bdk frontdesk td tanya ape.. Hahahahaahah !!...

Brekfes kt kafe sebelah hotel, arini try order mi kolok, walaupun kesan trauma mkn mi kolok hampeh 2 ari lps masih ada lg dlm diri ini. Alhamdulillah mi kolok kali ni mmg sedap, lg murah drpd mi kolok yg mengecewakan itu.






Dlm kul 4 lebih gitu smp la kt Bandaraya Kuching. Amik teksi terus ke The Lime Tree Hotel. Malas dah nk stay kt hotel lain sbb dh rasa selesa ngn hotel nih. Lps rehat & mandi, kitorg kluar amik angin kt Kuching Waterfront. Sebelum tu singgah jap kt “Raja Ayam Bakar”, minum petang je, nk mkn nasik kang awal sgt walaupun perut stoking ku menjerit-jerit kelaparan. Aku order Banana Fritter with Cheese. Not bad rasanya, klo dtg Kuching lenkali blh order lagi.


Sebelum terus ke Kuching Waterfornt, kitorg singgah jp kt satu jeti. Ada la beberapa buah kapal nelayan kt situ. Tkde benda menarik pong kt sini, mungkin sini pengkalan tmpt nelayan bawah naik ikan kot..





Bila waktu petang cmni, kawasan waterfront jadi “hidup”… Budak-budak skolah dan orang ramai tgh beratur nk naik bot tambang utk pulang ke rumah kt kampong seberang nun… Berdasarkan info drpd intenet, kt kampong seberang tu ada food court yg happening. Aku tgk dr jauh pong cm ramai je org walaupun aritu ari bekerja, bkn wiken. Nanti klo dtg ngn Mr.Lee dan anak-anak wajib aku terjah food court tu.



Igtkn nak gi kedai baju yg aku berkenan tuh, tp bila jam mencecah kul 7 lebih, semua kedai-kedai sekitar Jalan Main Bazaar ditutup. Alahai, nama je bandaraya, tp cepat “mati”… Kt Waterfront tu sendiri pong agak sunyi, tk ramai pengunjung, mungkin sbb harga makanan dan minuman kt situ agak mahal dan tk byk pilihan. Kt sini jgk la opismate aku kena samun.. Dgr kata kt Waterfront ni klo mlm mmg agak bahaya sbb slalu berlaku kes pukau & samun, so better extra careful la.. Hohohohhoho !!!

Singgah jap kt satu shoping mall. Memandangkan aku tk bwk byk baju kasual, aku terpaksa beli sehelai baju t-shirt, tkkn la aku nk pakai kemeja g opis utk blk KL nnt.. Dah alang-alang kt situ, aku belikan Mr.Lee sehelai t-shirt putih, dia blm ada t-shirt putih lg, lgpn masa tu shoping mall tu tgh adakan diskaun.. See, betapa mithali nya aku… Wahaahahaahah

Memandangkan Harris dh pernah outstation kt Kuching sebelum nih, so dia tau la tmpt makan best kt sini. Dia bawak aku makan kt Top Sport Food Court. Food court tu terdapat deretan kedai makan makanan laut yang meriah tk hengat punye, pepandai ko la nk pilih gerai mana. Seafood kt situ mmg segar dan harga berpatutan.




Ntah ape sebab (aku pong dh lupa) membuatkan aku agak terkilan ngn servis kedai yg kitorg pilih.

Aku : Lenkali aku dh tk mo dtg kedai ni lg dh, hampeh giler kot !!
Harris : Ko ni mulot longkang la, klo ye pn tunggu la jauh skit dprd kedai ni br ko ckp cmni, ni dpn2 tokey kedai tu !!!
Aku : Hahaahahaahahahaa !!

Lps makan terus balik hotel sbb perut stoking dh kenyang, bdn pong dh tentu skali kepenatan.

0 Juta Kengkawan Dah Komen:

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :