6 Jul 2012

Kuching - Sri Aman - Kuching (Hari Ketiga)

Rabu (9/05/12) - hari ni kena pegi ke Sri Aman pulak. Lepas breakfast, kitorg jalan-jalan jap kt Bandaraya Kuching nih.. Pepagi buta cmni tkde benda menarik pong kt Kuching Waterfront ni. Lps tu kitorg gi usha souvenir kt kedai sepanjang Jalan Main Bazaar & Carpenter Street.. Terdapat byk kedai perabot di sepanjang Carpenter Street tuh. Kt sini gambir Sarawak, ubat kuat tambah power rangers dan dildo dijual secara terbuka cm jual gula-gula jer.. gile ahh !!.. Hahahahahaah !! Usha je barang-barang tu sume, klo nk beli aritu jgk kang menyusahkan plk sbb lps ni kena gi Sri Aman tkkn nk angkut sume barang ke hulu hilir..












Dalam kul 12 cm tuh, patah balik ke hotel sbb teksi dh menunggu utk bawak kitorg ke Kuching Sentral. Kuching Sentral ni adalah stesen teksi bas express yang besar, tp tkde la sehebat Hentian Puduraya tu. Aku perhatikan byk jgk bas express menghala ke Indonesia. …



Perjalanan dari Kuching ke Sri Aman memakan masa selama lebih kurang 3 jam lebih gitu. Kiri kanan jalan adalah hutan & berbukit bukau, sebijik cm jalan nk blk Klate.. Dalam kul 4 ptg gitu, smp le kitorg kt pekan Sri Aman.


Kt sini kitorg dok hotel murah jerk, mana nak carik hotel best kt sini, dh nama pong pekan kecik jerk… Tk smp seratus inggit pong satu malam.. Budak kaunter tu suruh kitorg tgk dlu keadaan bilik sblm register kot-kot kitorg tk berkenan ke hape, cara dia ckp & expression muka dia very the phycho !!.. Aku dh cuak dh, tk prnh plk terjadik org suh tgk bilik dlu sblm check-in. Aku dh pikir bukan-bukan dh… Ntah-ntah bilik kt sini ada cctv la… ntah-ntah ada “hakak rambut pjg pakai baju putih” la... Terus update Mr.Lee, dia ckp tk yah pikir apa-apa la, mungkin budak tu nak suh aku tgk bilik tu okey ke tak…

Kul 6 ptg kitorg kluar usha pekan ni kejap… Jalan-jalan kt pasar tani. Macam-macam jenis ikan pelik-pelik rupanye blh jmp kt sini, mungkin sbb lautnya tk sama ngn laut semenanjung kot.



 Kt tepi sungai Sri Aman ni boleh dikatakan setiap hari berlaku nya “Benak”, iaitu air sungai tetiba menjadi berombak macam air laut.. Klo nk tau ape itu benak, rajin-rajinkan diri anda utk google sendiri yerk. Klo kt Klate, istilah benak tu bermaksud otak dungu / bongok / kureng cerdik gitu !! Ramai jgk penduduk tempatan kluar lepak kt tepi sungai nih… Kt tepi sungai ni, ada satu bukit, terletaknya Kubu Alice, iaitu kubu tentera British, tp sayangnye tempat tut k terjaga rapi, dh barai situ sini dh. Agak menakotkan pong ada, cm banglo yg ditinggalkan, cm dlm muvi mat salleh tu.








Kt sini sekejap je dh gelap… Kul 6 lebih dh nmpk cm kul 7 lebih klo kt Semenanjung. Makan malam kt tepi sungai ni, kt Kafe Benak klo tk silap namanye. Aku order mi kolok.. Pesal rasa cm megi goreng je ni… Sedikit kuciwa disitu….



Malam tu aku cm cuak-cuak je nk tdo dlm bilik hotel tuh, mcm-mcm aku pikirkan.. dek sbb letih perjalanan selama 3 jam lebih drpd Kuching siang tadi, akhirnye aku tertdo jgk.. Tersedar kul 6 lebih sbb bunyik bising org bilik sebelah bukak tutup pintu, dalam keadaan mamai terus aku upload gmbr yg aku posing tepi sungai Sri Aman ptg tadi

4 Juta Kengkawan Dah Komen:

The Beautiful World of Radiah Muhd said...

Hmm...gmbr cntik2..tp ayat kau guna utk pceritaan sbuah blog kureng mnarik..heee

The Beautiful World of Radiah Muhd said...

Hmm...gmbr cntik2..tp ayat kau guna utk pceritaan sbuah blog kureng mnarik..heee

The Beautiful World of Radiah Muhd said...

Hmm...gmbr cntik2..tp ayat kau guna utk pceritaan sbuah blog kureng mnarik..heee

Zura Lee said...

sampai 3 kali komen ko Radiah.. hahaha... juz enjoy the piccas, tk yah baca citer.. hahahaaha

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :