6 Jul 2012

Kuching - Sri Aman - Kuching (Hari Pertama & Kedua)

Pada tengah ari Jumaat (4/05/12) - dapat satu panggilan drpd opismate merangkap my senior merangkap network preventive maintenance (PM) co-ordinator Hananako, tanya boleh ke aku gi wat PM kt Kuching dan Sri Aman. Aku ckp boleh jer, bila lg nk g sana kan… Tp Hananako ckp aku kena g ngn Harris, bkn ngn Lynn. Malam tu jenuh la aku google hotel yg best kt Kuching tu nanti, finally aku pilih The Lime Tree Hotel.

Isnin (7/05/12) - lps hntr Afieq dan Asyraaf ke umh pengasuh, aku patah balik ke umah sebab pakcik teksi dh tunggu… Lmbt plk si Harris ni aku takot tertinggal kapatebang, heeeeii !!  Dalam kul satu lebih cmtuh kitorg smp kt epot Bandaraya Kuching. Makan nasi ayam kt satu kedai, oohh sungguh tk sedap tp telan smp abih jgk, dah nama pong tekak gajah kan….

Lepas tu kitorg amik teksi terus ke JANM Kuching yg terletak dlm Kompleks Pejabat Persekutuan Bangunan Tun Datuk Patinggi Tunku Haji Bujang (mak aih panjangnye nama bangunan ni !!).. Lps berkenalan ngn person incharge ICT sini, Encik Jeff, terus wat keje ape yg patot.. Malang sekali lepas tukar firewall baru, network terus down, sistem sume down.. Jenuh la telefon sume opismate yg maha senior dlm bidang network ni langsung tak jalan jugak.. Dlm kul 6 pagi, aku beranikan diri sms Yeop (network team leader), bgtau dia ape yg dh jadik.. Berkat pertolongan dia, network kembali ok, sistem kembali berjalan lancar.. Bile staff datang kul 8 sume dh ok.. Seb baik la pengarah kt situ blm smp lg & tk tau yg network kt situ down mlm td, klo tk, kompom kitorg kena maki hamun secukup rasa punye sbb dgrnye pengarah JANM Kuching ni jenis laser skit.. Terima kasih byk Yeop sbb tlg kitorg… Dan terima kasih jgk utk Encik Jeff sbb tunggu kitorg smp ke pagi & siap tlg hntrkn blk ke hotel lg…


8/05/2012 (Selasa) - Kul 9 pagi sebelum balik hotel, Encik Jeff bawak kitorg breakfast kat satu kedai nama ChiliPepper, kat mana ntah. Aku try makan Laksa Sarawak, sebab dah alang-alang sampai Sarawak wajib la pekena laksa dorang kan.. Bila makan, aku rasa sedikit kuciwa sebab rasanye tak macam yg aku expect kan.. Rasanye cam mi kari je, tambah pulak masa tu kepala dah tingtong 75% mereng sbb langsung tak tido satu malam sbb dok configure firewall tu kan, tu yang segala makanan rasa cam hampeh jer…


Sampai je hotel, check-in terus dapat masuk bilik padahal belum pukul 2 petang lagi.. Maybe sebab bilik memang tengah kosong, maklum la sebab weekdays kan, bukan weekend.. atau mungkin jgk cik abang receptionist tu kesian tgk kitorg dah serabai semacam je…

Cantik jugak bilik hotel nih.. Warna tema nya hijau putih, bersesuai ngn nama nya The Lime Tree Hotel. Kat kaunter pendaftaran tu siap ada jual buah limau nipis lg.. Limau nipis kat Sarawak ni besar-besar mcm limau Sunkist, bukan kecik-kecik cm kt Semenanjung. Lupa plk aku nk amik gambarnye.

Baru je aku nk lelap mata, banyak plk call masuk, potong stim tol ! Last-last tdo 2,3 jam then bangun bersiap-siap nk gi JANM Kuching semula sbb ada skit keje lg.. Masa nk kluar ujan lebat pulak, seb baik teksi hotel dah booking awal-awal… Keje abih dlm kul 9 lebih, kol teksi hotel suh datang amik.. Sementara tunggu teksi dtg, boleh pulak kitorg amik gmbr ngn jata Negara depan wisma kerajaan tuh


Pakcik teksi hotel tu berhentikan kitorang kat kedai makan nama “Planet Sambal”.. Aku order nasi goreng tomyam. Sedap gak rasanye.. Sambal dia pedas siot !!.. Setiap menu kt sini akan dihidangkan ngan sambal tumis, dah nama pong “Planet Sambal” kan…


Lepas makan, terus balik hotel, qadha tido yang terganggu siang tadi.

0 Juta Kengkawan Dah Komen:

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :