20 Dec 2012

Miri - Limbang - Miri (Hari Ketiga)

16 Mei 2012 - Keje kat JANM Miri dah selesai, maka arini kitorg kena gi Limbang pulak, untuk network maintenance kt JANM cawangan sana. Lepas settle brunch, check out, amik teksi terus ke epot...

 Umai Sarawak, pedas menyengat dan sangat sedap !!









Seperti biasa, untuk ke Limbang kitorg kena amik flight kecik yang dinamakan MasWings. Dulu masa pegi dengan Lynn, bukan main seronok gelak-gelak di lambung kapatebang kecik tuh. Tapi kali ni aku rasa nak muntah ijau pulak. Sebelum naik kapatebang, aku dah telefon siap-siap drebar teksi kat sana. Saja malas nak mintak tolong Sel datang jemput. Dulu okey la dia jemput sebab first time datang sana, ni kan dah masuk kali kedua.

Dalam kul 4.30 petang cam tuh, kitorg selamat sampai di Limbang. Ni kali kedua aku menjejakkan kaki gajahku di sini. Cerita pasal pertama kali datang Limbang ada kat sini * Limbang *


 Kali pertama datang sini, ada tulisan Selamat Datang Ke Lapangan Terbang Limbang. Kali kedua datang dah tkder...



Lambatnya teksi nak sampai, epot ni pong dah nak tutup dah. FYI, flight ke Limbang hanya ada beberapa kali je dalam sehari, tak sampai 4 flight kot. Penerbangan terakhir adalah kul 4.30 petang tadi tuh, sebab tu la staff sume dah bersiap-siap nak balik dah masa kitorang tunggu teksi tuh. Setelah sekian lama nunggu, akhirnya teksi sampai dan terus bawak kitorang ke pekan Limbang.

Sama mcm 1st time datang Limbang dulu, kali ni pun aku booking bilik kt Purnama Hotel. Lepas rileks jap, kitorang kluar jalan-jalan usha pekan kecik bernama Limbang tuh. Masa datang ngan Lynn langsung tak berkesempatan nak merayap kt sini.





Harris ajak aku naik bot, sebab dia blh amik gambar banyak-banyak, photographer tegar la katakan. Aku cam was-was, takot siot nak naik, ntah-ntah dalam sungai tu ada buaya, tak pasal-pasal kang tak balik Semenanjung tak dapat jumpa Mr.Lee dan anak-anak..

Akhirnya aku naik jugak bot tuh. Diam seribu bahasa sebab nerves kan.. Dah le takde life jacket.. Pemandu bot tu bawak kitorang menyusuri perkampungan tepi sungai. Segala-galanya atas sungai termasuk la court sepak takraw dan surau dorang. Unik betol. Pemandu bot tu tunjuk jalan kampung untuk ke Brunei. Dia cakap, walaupun jalan kampung, tapi tetap ada pemeriksaan imegresen, so kalu tkde passport, jangan harap la nak masuk Brunei tu...Bila dah abih pusing kampong, drebar bot tu pecut laju-laju patah balik jeti.. Gile babing laju, terhentak-hentak badan aku, kalu ngandung, kompom dah beranak dalam bot tu. 













Lepas balik daripada naik bot tuh, aku lepak jap kt lobi hotel sementara tunggu Harris. Lepas tu kitorang gi makan kt deretan gerai tepi sungai Limbang. Kat sini penduduk tempatan panggil pasar malam. Aku ingatkan sama mcm pasar malam kt Semenanjung tuh, rupanya deretan gerai makan, mungkin dipanggil pasar malam sebab gerai tu hanya beroperasi sebelah malam. 



1 Juta Kengkawan Dah Komen:

Time Traveller said...

Waa.. best nyer dia terbang ke Limbang... kita sempat jalan2 di Miri jer.. Taman Awam Miri tu pun waktu malam je sempat datang..

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :