10 Apr 2013

Sabah - Kundasang War Memorial

Entri Sebelum : Sabah - Desa Cattle Farm

Kundasang War Memorial ni terletak kat tengah-tengah pekan Kundasang.Masalahnya takde signboard besar direct ke situ. Dah la lokasi dia agak ke dalam sikit. Aku perasan pun sebab terpandang pada gate dia masa on da way nak ke Desa Cattle Farm tadi tuh.

Masuk sini kena bayar dua ringgit sorang. Awek jaga kaunter tiket tu kerek siot tak padan ngan sengau, tapi pandai dia mekap mata dia.. Hihihihih...








Aku punye la excited datang ke sini sebab tengok gambar-gambar dalam blog orang cam cantik je taman-taman dalam Kundasang War Memorial nih. Tapi aku tengok landskap taman tu semua cam tak terjaga, bunga pun jarang-jarang. Maybe time aku gi ni pokok-pokok belum berbunga lebat lagi kot...




Sekejap je lepak kat situ sebab boring gile.. Nyesal pulak cepat-cepat blah daripada ladang lembu tu tadi. Sebelah tempat ni ada deretan kedai makan. Aku memang dah tau ada gerai kepak ayam best kat Kundasang ni tapi aku tak tau kat mana exact location gerai tuh. Sebbaik terjumpa entry dalam blog ANA ni. Tima kasey Ana for ur info. Sementara aku tunggu kepak ayam dibakar, Mr.Lee gi tapau nasi goreng. Harga nasik goreng tu agak mahal bagi aku yang sengkek ini (soob soobb sobb !), RM6 sebungkus. Kepak ayam pulak rm1.50 seketul. Nanti dalam next entry aku cerita pasal nasi goreng ngan kepak ayam tu oke..



 Afieq dok merengek nak tongkeng ayam bakar, aku cakap tunggu dulu abang penjual nak bakar, pastu dia melalak, budak penjual tu pun kasik free... hihihihhi...


Bersambung....

Entry Seterusnya : Sabah - Kinabalu Pine Resort (Bahagian Pertama)


4 Juta Kengkawan Dah Komen:

anna alaui said...

sama2 kak..:)

ana tak gi pun war memorial ni...mknan kt sana mmg mahal sikit..tp ok x rasa nasik goreng tu?hehe..

Zura said...

Anna : tak g war memorial ni pun tak per... nasik goreng tu ok la sedap gk...

SyedSyzwan said...

Kak zura masuk war memorial time xde view gunung sebab kabus..kalau gunung tue x tertutup mesti gempak

Tuti said...

Hahaha..lawak la blog ni..dlm kutuk minah tiket smpt lg puji...

Post a Comment

Apa yang korang Fikirkan :